Monday, August 25, 2008

DiNG DoNG BeLL..

Aku baru saja habis menulis..alhamdulilah.tetiba ader seseorang menekan loceng pintu umah ding dong bell aku haha..nak tahu dari sape? yang menekan loceng pintu ym ding dong bell aku? Dia adalah kawan lama aku.Dulu aku selalu ke wbsite M so,dari situ aku kenal dengan nama Mr.F @Taukey kedai itu.Banyak yang menarik tentang 'Taukey kedai 'nii..dulu masa aku kenal dia adalah seorang Cheff,dia selalu menceritakan masalah dalam keje,dalam keluarga,juga dalam hal kesihatannya.Kalau tak salah aku tahun akhir aku tahu tentang dia adalah di tahun 2006.Dan biasalah aku sebagai kawan dan pendengar setia selalu memberi nasihat dan kata2 yang boleh up kan dia kerana masa tu aku faham tul gan ujian2 dan dugaan Allah yang dilalui nya.Aku selalu suruh dia bersabar dan tabah dalam hidup ini.Taukey ada masalah kesihatan dan masa tu tak silap aku dia akan menjalani pebedahan rasanya lahh.ingat2 lupe nii..(Taukey bila kau baca tak betul kasi tau haha,jgn sekeh aku lakk..adoii..)

Baru-baru ini bila blog 'barat merindu,timur mencinta' mula mahu di rasmikan dan secara tak lansung line ding dong bell aku pun ON hmmm..ramai peminat aku yang haii kat aku (hahaha...perasan!taukey kedai jangan marah aa..) Mula2 biasa la,aku akan tanya siapa mereka sebab line ding dong Bell aku ni semua orang yang kenal aku..kiranya mahluk asing takkan termasuk dalam list sebab ini pintu umah lama aku..haha...Bila aku tanya taukey cakap luper..aaa..x ingat arrr..(sama gan cikgu titom tu..adess).lama2 bila aku kata 'Im BeLL' baru dia tau aku sebab belalang tu dh jd ke lain..hahaha...
Wah! nampak nyer munculnya Mr.F @taukeydi tahun2008 ni..memberi kejutan besar pada aku..nak tau aperr dia?


Satu, Taukey dah kawin..hmm(melepas pd siapa yg rasa nak kenal haha) isterinya sedang mengandung,taukey bakal jadi bapak haha..Tahniah Taukey! Tak sangka kau jadi bapak sebab selama ni kau asyik citer hal mak kau jerr..maklumlah kau anak mak.. haha!

Kedua,ini lagi aku terkejut kerjaya nya dah bertukar dari seorang cheff yang biasa pegang kuali senduk..sekarang dah pegang benda lain.Adoiii..bila aku tanya pada taukey camne leh jd camni.. taukey jawab 'ikhlas cam bell kata,dah kalau tak ikhlas nak memasak,tak ikhlas pegang senduk kuali,tak ikhlas buat semuanya..customer nak makan pun yang manis jadi tawar,yang masin jadi pahit..'haha nak ketawa pun ada bila taukey jawab camtu tapi betul lah..taukey dah tak berminat jadi cheff.Tak tahan pressure kut!

Ketiga,Taukey yg dulu cheff dah tukar profession jad photographer..kejut aku but alhamdulilllah, itu yang dia minat so kalau sesaper berminta sila ke~ http://www.flickr.com/photos/fphotography/ wah3 aku kasi promosi lagi kat kau taukey!So,jgn nak membuli aku jerr..ko ni sama gan mell (ada kes yg masuk list utk demand in advance haha) Apapun aku doakan kau berjaya dalam kerjaya dan keluarga ekk taukey..pastu kalau dah kaya jangan berlagak hahaha....aku sekeh ko!
sekarang kita kongsi sama2 apa yang aku gan Mr.F@taukey kedai ni bual kan tadi..

Mr.F: salam
Mr.F: Bell pekabo kau?
Mr.F: lama x degar citer?

BeLL: Im Gud
BeLL: haha..Kau yang tenggelam lama
BeLL: Camne sihat ke?

Mr.F: Pasal aku tak bagi komen kat blog kau ekkk?
*(ader ke kesitu lak tokey ni..tp yelah dia yg kata pasal komen2 ni mmg bidang dia hehe..)
Mr.F: Aduh..macam2 hal jadi dalam minggu ni..
Mr.F: Last saturday time pagi..aku on d way nak anta bini aku gi exam SPA kat wangsamaju.. tup tup wife aku mngadu sakit perut kaw..kaw punya

BeLL: hah..biar betul kau nii...

Mr.F: Apalagi terus ke hospital
Mr.F: Bini aku baru 8 bulan ngandung..hai xkan anak aku tak sabo2 nak kuar
Mr.F: Nurse cakap..premature contraction..
Mr.F: bahaya..bahaya pada baby

BeLL: pastu..?

Mr.F: 3 ari kat wad.Arini baru balik

BeLL: Adoii..abis tu wife gan baby ok ke?

Mr.F: Ni pun wife aku masih lemah nii..false alarm
Mr.F: baby gan wife ok cuma wife aku jerr lembik..kene cirit birit lakk
Mr.F: Sekarang baru 34 minggu...sekurang-kurangnya kene cukup 36 minggu bru leh bersalin
Mr.F: Risau siull aku......

BeLL: Hmm dugaan sungguh..ntah2 31 ogos..

Mr.F: memang dugaan ..nak gugur jantung aku aritu..
Mr.F: Tu baru false alarm nak bersalin..aku tengok wife aku mengigil muka naik merah padam aku dah cuak..kalu time betul2 dia nak bersalin..mau aku yang tumbang..adoihaiiii...

BeLL: Aku boleh fahamm..dah lah anak yang pertama,keselamatan mereka pentingkan..

Mr.F: Baby aku ni pun satu...dah tau mama nyer sakit..duk main2 pusing dlm perut mau meraung bini aku nii.......

BeLL: Bini kau sape jaga sekarang?

Mr.F: Aku arrr..hehehe..
MrF : Hmm macam dugaan Beb! hari pertama wife aku masuk wad..aku lak kene gout, mengangkang aku jalan.
Mr.F: Sakit nyerr Tuhan jer tau..banyak sgt dugaan aku kene,kekadang nak menitik air mata dan air idung...

BeLL: Sabar lah taukey..Oii ko ni sempat lg nak bg aku gelak..kuar air idung lakk...hahahaha....

Mr.F: Yelarr..sebab sakit sangat berebut air aku nak kuar..tu sebab kuar kat idung tuu....

BeLL: hahaha..serius ke nii? Adoiii ko ni...
BeLL: So,sekarang standby je la..nanti kau dapat baby kau bgtau aku yer.. Aku doakan yg terbaik untuk kau,redha lah dgn dugaan tu..Tuhan tak kejam

Mr.F: ah ah standby mode 24jam 7 hari seminggu
*(hahaha..taukey memang kelakar..adoii sakit ati nak layan haha..)
Mr.F: Jangan risau aku mesti gitau kau...nanti aku bgtau list hadiah yerrr..

BeLL: Hahaha..adoiii..demand lak kau ekk

Mr.F: bukan demand arr..kasi can ko buat amal jariah,kan nak masuk puasa nii..hahaha...
*(wah tang ni aku ingat Mell..yg suke kene kan aku cam gini..2x5 ni,sekepala gan Taukey..)

BeLL: Ko memang suker cari kesempatan hahaha...

Mr F: Udah-udah la gelak tuu..sian screen komputer ko..kang masuk air hahaha... Aku takkan bertanggung jawab..hahaha..

BeLL: Oii rasa2 baby lelaki ke pompuan?

Mr.F: Bukan rasa je la..aku dah jilat awal2 99% GIRL.

BeLL: wah tahniah,best nyer...nama dah aderr?

Mr.F: Hmm buat masa sekarang ada dua pilihan utama Nor Fitriani atau Nor Fazrina

BeLL: Wah sedap2 nyerr nama2 tu..but no.1 tu sedap laa..

Mr F: Aku gerak khas dulu,bini aku sakit tu
*(haha kelakar bahasa taukey ni..kelakar dari ayat aku haha)

BeLL: Hey everythg ok kerr?

Mr.F: X per semua terkawal..keje ko standby jer hadiah "AKU" punya anak..hahaha..

BeLL: haha..koni memang laa..suke kene kan aku..Hey aku citer hal kau kat blog nanti..

Mr.F: Silelah..wokey!nanti aku belanja ko nasi lemak ayam berempah...tp kene pinjam wallet ko punyer la..hahaha.. *(see..taukeh kedai ni..ader2 ajerr..dia memang funny! haha..)
Mr F: Ok B, bye bye..salam

BeLL: Hey bukan B, BELL lah..adoii!

Setakat tu aku ym gan dia,dalam serius dia menghadapi detik2 sukar kehidupan nya dari dulu lagii..dia masih sempat membuat aku dan orang lain ketawa.Mr.F@ Taukey kedai aku wish u all de best ya..be strong always!setiap yg susah di permulaannya akan ada kemudahan di akhirnya..Muga kelahiran anak pertama nanti akan membawa rezeki yang penuh keberkatan pada kau sekeluarga.Amin!Aku mengerti di sebalik ketawa mu ada duka yang terselit..be strong ya! Thanks Mr.F,Kau buat aku bahagia ader kawan cam kau.Caya lah!

Ikhlas dari BeLL.

3 comments:

Mr.MaKan said...
This comment has been removed by the author.
Mr.MaKan said...

assalammualaikum
wahhhh ....seumur hidup aku yg 27 tahun ni...ni la pertama kali org sudi bercerita tentang aku ...di ruangan sendiri ...aduh terharu pun ada ...tapi kembang idung dan jamban yg lebih sebenarnye...hehheeh
tq bell sudi menjadi teman tapi mesra(pinjam ayat Linda Onn)

disebab aku rase cam dah popular sejenak....so akhir kata



.....No comment(ayat fofular org glemer..)

MELL n BELL said...

waalaikumsalam tokey,
haha..aku teman tp mesra kau..?adoii,
teman kene buli ader arr..

kau memang fofular pun haha....

TkCr..selamat jd bapak yg baik ok

-BeLL-