'im sorry, i dont speak arabic'
(gelak guling2 jap).... ehem...hmmm..segala-galanya bermula dengan statement itu....
actually, bende ni happened last month kt Queen St. aku keluar ke city untuk berjumpa dgn Zul (junior aku).. seperti biasa, lepas solat jumaat Zul slalu ajak aku untuk makan krispy kreme...donut yang famous kt OZ...uhuhu, aku pun excited la sbb da lama jgk tak makan donut faveret ramai nie.. bila aku sampai je city dan nak menuju ke tempat yang dijanjikan, aku ditegur oleh seseorang...
dia memberi salam, dan aku hanya menjawab dalam hati tanpa melihat siapakah gerangan orang itu..aku kan pemalu orgnye (hhhhaaahhaaa!!!). yang sebenarnya aku malas nak layan strangers kt sini. aku tak berani!! orang yang beri salam itu masih berjalan di tepi aku. dia cuba berbicara tapi bicaranya dalam bahasa arab. seriously, aku tak faham bahasa arab. apatah lagi mahu berbicara dalam bahasa itu. huhuhu..dalam hati sempat lagi aku mengutuk diri--- tu laaa, da ckp jangan pakai selendang hitam, mahu jugak!!! sebenarnya, selendang hitam adalah faveret aku. aku slalu berselendang jika aku keluar... dan aku rase bende tu bukan masalah sesiapa pon...huhuhu
tapi hari ni, aku salahkan selendang itu!! org yang menegur aku tadi masih cuba berbicara denganku walaupun aku cuba mengelak... akhirnya,dalam kekalutan, aku bersuara...aku keluarkan statement mcm kat atas tu, untuk bgtau kat dia, aku tak speaking arab!! supaya dia tahu yang dia perlu berhenti bercakap... ntah kenapa, tiba2, dia berhenti kat depan aku. huhuh, scary!! aku pun berhenti laaa...takkan nak rempuh je..huhuhu...then, baru la aku nmpk muka dia...sbb aku jegilkan mata, nak marah.. ape berhenti2 depan aku lak nie.. tapi dia hensem!! (hahhahaaa......) hmmm, no comment... ;p
aku ulang balik, aku ckp aku tak bicara bahasa arab... walaupun aku rasa aku sangat kerdil sbb aku tak reti bahasa arab, namun situasi ketika itu memang mengerikan aku. aku takut kalau kene approach dgn strangers...tibe2 je dia senyum dan tanye aku " so, u r not an arab?" aku terus menggeleng... maksud aku, yea laaa...aku bukan arab la mangkuk!!! tapi dia blur.
"im not an arab and i dun speak arabic"..... haaaa!!! terucap pun kata2...aku pelik kejap,kalau dia org arab,sure la dia tahu muka minah2 arab mcmane..isk3...aku bukan muka arab pon!!
pastu tiba2 dia gelak, kononnye nak teasing aku.. ape kes lak mamat nie...? aku plk yang blur..
"so, where r u from?" hmmmmm!!!! aku malas nak layan... to be safe, better aku teruskan berjalan.. mana tahu, mamat nie ader niat jahat!!huhuhu...tapi dia ikut aku...huhuhu aku keluarkan handfon, dengan harapan nak call Zul...SOS!!! i need help... tapi Zul tak pick up lak...
"sister!!" dia panggil aku..ntah kenapa aku sengal, aku toleh balik..huhuhu, aku tak tahu kenapa aku toleh... Ya Tuhan, selamatkan lah hambaMu ini...sempat lagi aku berdoa dalam hati..
"can we hang out later?" OMG!!! amende mamat nie?!! gila ke?huhuhu..jauh nyer lagi nak jumpa Zul...tolong!!! aku cuak...
" i wanted to know more about u" itu yang aku faham walaupun English nyer ada slang2 arabic skik...mamat ni syco!!! dia hulurkan kad... aku tak amik. aku tak layan. aku terus berjalan mcam askar..nak cepat jauh dari dia... huhuhu...
tibe2 aku dengar ketawa berdekah2 kat belakang aku.. aku kenal ketawa2 itu... aku terus mengeluarkan 4 letters word "@#$!" sambil menoleh ke arah manusia2 berhati kering itu... kurang asaaam!!! Zul dan A gelak bagai orang tak ingat dunia... yang pasti mukaku merah menahan marah!!! mamat arab tu pun gelak sama!! kurang assssssaaaam keping!!!
'i dun speak arabic!!' A teasing aku...
'im not an arab....sis,u r funny!!!!' Zul menambah...
aku yang terasa dipermainkan terus meninggalkan manusia2 itu dengan hati yang panas... itu cara protest aku... biar diorg tahu bila mempermain-mainkan aku, mereka akan dapat balasan yang munasabah!!
'go to Hell!!' itu jawapan slumber aku.. biar diorg tahu, aku marah amat!!
'sorry dear' A bersuara.. tapi aku teruskan berjalan menuju ke bus...niat untuk makan krispy kreme tak terlaksana sebab aku terus pulang ke rumah.
2 hari aku tak bercakap dgn Zul dan A...yang aku tahu, mereka berpakat dengan mamat arab tu nak kenakan aku....dan selepas hari ketiga, A mohon maaf sekali lagi. dan mamat arab yang hensem tapi sengal itu ruper2nye coursemate dia... dan tika entry ini ditulis, A berada di Dubai bersama mamat arab itu untuk urusan practical mereka... aku maafkan sikap kebudak2an mereka selepas A belanja aku sedozen donut krispy kreme... :)
moral of the story: jangan pakai selendang hitam!!!dan jgn layan strangers sbb u may be punk'ed by them.... ;p
-mell-
actually, bende ni happened last month kt Queen St. aku keluar ke city untuk berjumpa dgn Zul (junior aku).. seperti biasa, lepas solat jumaat Zul slalu ajak aku untuk makan krispy kreme...donut yang famous kt OZ...uhuhu, aku pun excited la sbb da lama jgk tak makan donut faveret ramai nie.. bila aku sampai je city dan nak menuju ke tempat yang dijanjikan, aku ditegur oleh seseorang...
dia memberi salam, dan aku hanya menjawab dalam hati tanpa melihat siapakah gerangan orang itu..aku kan pemalu orgnye (hhhhaaahhaaa!!!). yang sebenarnya aku malas nak layan strangers kt sini. aku tak berani!! orang yang beri salam itu masih berjalan di tepi aku. dia cuba berbicara tapi bicaranya dalam bahasa arab. seriously, aku tak faham bahasa arab. apatah lagi mahu berbicara dalam bahasa itu. huhuhu..dalam hati sempat lagi aku mengutuk diri--- tu laaa, da ckp jangan pakai selendang hitam, mahu jugak!!! sebenarnya, selendang hitam adalah faveret aku. aku slalu berselendang jika aku keluar... dan aku rase bende tu bukan masalah sesiapa pon...huhuhu
tapi hari ni, aku salahkan selendang itu!! org yang menegur aku tadi masih cuba berbicara denganku walaupun aku cuba mengelak... akhirnya,dalam kekalutan, aku bersuara...aku keluarkan statement mcm kat atas tu, untuk bgtau kat dia, aku tak speaking arab!! supaya dia tahu yang dia perlu berhenti bercakap... ntah kenapa, tiba2, dia berhenti kat depan aku. huhuh, scary!! aku pun berhenti laaa...takkan nak rempuh je..huhuhu...then, baru la aku nmpk muka dia...sbb aku jegilkan mata, nak marah.. ape berhenti2 depan aku lak nie.. tapi dia hensem!! (hahhahaaa......) hmmm, no comment... ;p
aku ulang balik, aku ckp aku tak bicara bahasa arab... walaupun aku rasa aku sangat kerdil sbb aku tak reti bahasa arab, namun situasi ketika itu memang mengerikan aku. aku takut kalau kene approach dgn strangers...tibe2 je dia senyum dan tanye aku " so, u r not an arab?" aku terus menggeleng... maksud aku, yea laaa...aku bukan arab la mangkuk!!! tapi dia blur.
"im not an arab and i dun speak arabic"..... haaaa!!! terucap pun kata2...aku pelik kejap,kalau dia org arab,sure la dia tahu muka minah2 arab mcmane..isk3...aku bukan muka arab pon!!
pastu tiba2 dia gelak, kononnye nak teasing aku.. ape kes lak mamat nie...? aku plk yang blur..
"so, where r u from?" hmmmmm!!!! aku malas nak layan... to be safe, better aku teruskan berjalan.. mana tahu, mamat nie ader niat jahat!!huhuhu...tapi dia ikut aku...huhuhu aku keluarkan handfon, dengan harapan nak call Zul...SOS!!! i need help... tapi Zul tak pick up lak...
"sister!!" dia panggil aku..ntah kenapa aku sengal, aku toleh balik..huhuhu, aku tak tahu kenapa aku toleh... Ya Tuhan, selamatkan lah hambaMu ini...sempat lagi aku berdoa dalam hati..
"can we hang out later?" OMG!!! amende mamat nie?!! gila ke?huhuhu..jauh nyer lagi nak jumpa Zul...tolong!!! aku cuak...
" i wanted to know more about u" itu yang aku faham walaupun English nyer ada slang2 arabic skik...mamat ni syco!!! dia hulurkan kad... aku tak amik. aku tak layan. aku terus berjalan mcam askar..nak cepat jauh dari dia... huhuhu...
tibe2 aku dengar ketawa berdekah2 kat belakang aku.. aku kenal ketawa2 itu... aku terus mengeluarkan 4 letters word "@#$!" sambil menoleh ke arah manusia2 berhati kering itu... kurang asaaam!!! Zul dan A gelak bagai orang tak ingat dunia... yang pasti mukaku merah menahan marah!!! mamat arab tu pun gelak sama!! kurang assssssaaaam keping!!!
'i dun speak arabic!!' A teasing aku...
'im not an arab....sis,u r funny!!!!' Zul menambah...
aku yang terasa dipermainkan terus meninggalkan manusia2 itu dengan hati yang panas... itu cara protest aku... biar diorg tahu bila mempermain-mainkan aku, mereka akan dapat balasan yang munasabah!!
'go to Hell!!' itu jawapan slumber aku.. biar diorg tahu, aku marah amat!!
'sorry dear' A bersuara.. tapi aku teruskan berjalan menuju ke bus...niat untuk makan krispy kreme tak terlaksana sebab aku terus pulang ke rumah.
2 hari aku tak bercakap dgn Zul dan A...yang aku tahu, mereka berpakat dengan mamat arab tu nak kenakan aku....dan selepas hari ketiga, A mohon maaf sekali lagi. dan mamat arab yang hensem tapi sengal itu ruper2nye coursemate dia... dan tika entry ini ditulis, A berada di Dubai bersama mamat arab itu untuk urusan practical mereka... aku maafkan sikap kebudak2an mereka selepas A belanja aku sedozen donut krispy kreme... :)
moral of the story: jangan pakai selendang hitam!!!dan jgn layan strangers sbb u may be punk'ed by them.... ;p
-mell-




3 comments:
Mell,gambo tu cute n encem kan?hahaha
Caya lah selendang hitam adoii..hehe
~BeLL~
lawak la.. hehehe
Mell,
sorry,but its real funny. heeeks!!
Post a Comment