Alhamdulillah, sudah 24 hari kita berpuasa. kurang dari seminggu, kite akan menyambut hari raya pula.. menjalani ibadah puasa di perantauan banyak memberi pengajaran padaku.. perasaan gembira bercampur sedih hadir menyelubungi diri.. gembira kerana hari raya yang dinanti bakal menjelang, namun dalam masa yang sama, sedih kerana bulan Ramadhan yang mulia akan melabuhkan tirainya..berpuasa di sini mengajar aku supaya lebih bersederhana dalam setiap perkara..
raya kali ini InsyaAllah boleh disambut dengan meriah kerana semester break is on for a week. yeay!! bukan macam raya last year, weekend je cuti. huhuuh, n time2 raya pun kene buat assignment. tat was so so tak best!! tapi raya tahun ni, InsyaAllah, boleh g open house sampai seminggu.. ngeh3!!!
dalam kemeriahan nak menyambut Aidilfitri di sini, aku tak terlepas peluang untuk bertanya persiapan Mama and Abah di Malaysia. seperti biasa, Mama cakap persiapan raya ala kadar je. sbb tahun ni Mama n Abah berdua je. sedih je bunyinye!! awal2 lagi Abah dah pesan padaku--- dont call Mama early in the morning time raya nnt. or else, rumah akan banjir dengan tangisan Mama.. ahaha... no comment Abah! last year's story.. Abah n Mama beraya berdua jugak n i called Mama first in d morning after habis solat raya di sini, which was 7am local time. at first, Mama sounded ok je.. so, aku pon borak la mcm biase. biler nak memohon ampun dan maaf, aku da dgr suara Mama lain mcm je.. adehhh, aku kt sini nak control macho tp akhirnya tertewas jgk, tapi aku tetap maintain. Mama da teresak2 ckp raya kali ni sunyi. anak2 Mama tak raya bersama. tu la, aritu nk book tiket balik tak bg, kan dah!! =p
hehee, aku pun pujuk la Mama supaya rilex...tanye baper balang kueh Mama beli? almond london ader tak?? ikut kan hati mahu je buat lawak time tu supaya Mama tak sedih2 tp biler Mama kept saying yg Mama terasa 0, alaaaaaaa---aku pun tertewas jgk kot!! Mama ckp, Mama taknak beli almond london sbb teringat kat aku..huhuhu...aku terharu. then, Mama trus passed phone kt Abah sbb da tak blh nk ckp dgn aku.. adehhhh, tu laaa, sape yang tak bagi balik??!! hehehe Abah control macho ckp "selamat hari raye". aku pun macho je laaaa...mintak ampun maaf sumer. mintak duit raye jgk. c, dgn Abah cool je... takde nak nangis2..hahhaaa..SO kesimpulannye, untuk raya tahun ni, aku akan call Mama lmbt skik.. agak2 Mama bz kt umah org laen open house baru aku call.. yea la, kurang skik risiko Mama nak nangis sbb depan orang ramai, takkan nak menangis2 lak kan...hehehee... kalo Mama rindu kt anak bongsu Mama, Mama wat je la video call.. tgk anak bongsu Mama ni cool je raye kt tmpt org..
tahun nie, aku nak sambut raye dgn kawan2 aku yang happening.. schedule untuk malam raya, raye 1st, 2nd , 3rd sumer da ready. wont be at home for 3days sbb aku akan menyibukkan diri di rumah diorg, dgn harapan mahu belajar buat kueh raye!! dan masak2 bende nak wat juadah raya nnt... rendang, ketupat sumer.. lemang tu tak dpat la kot.. huhuhu, takpe2 raye haji nnt aku balas kt Msia!! and malam raye nnt, akan aku suruh VIP aku mengalunkan takbir raye, InsyaAllah.
hmmm, kalo kat msia, sure aku tgh busy shopping2 ni.. tp kat sini, nak shopping ape? tak kena mood raye langsung..heheee...kalo kt msia sure da meriah dgr lagu2 raye kt stiap kedai.. happening skik nak membeli. hmm, baju raye?? of cos da ade.. time sis dtg vacation aritu, Mama da kirimkan sepasang kurung biru.. cukup ke sepasang?? open house berderet2 ni..huk3... recycle je la last year's..tis year last raye kt sini.. next year, kt msia da!!! waaaaaa, positive2, cube menenangkan diri sendiri... hahaha..
neway, Bell--- jgn luper i nk duit raye biler i balik nnt.. sumer org kt msia jgk.. balik bulan 12 ni, i will beraya with u guys!! n siapkan duit raye byk2..yeay!!! tak sabar nk balik msia!!
-mell yg sedang mahu bersahur-
Wednesday, September 24, 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)




1 comment:
Mell,masa u balik bln 12,raya dah abiss..so duit raya pun dh abis..kira hanguss la..!!hahaha...adoiii,kuatnya menuntut dia ni..bukan sj menuntut ilmu tp lebih menuntut duit raya..adoiii Mell..oh Mell...(sambil garu kepala ni hehe..)
-BeLL-
Post a Comment