Bila kita tidak bersetuju dalam sesuatu perkara samada dengan teman2 atau ahli keluarga,ia sering berlanjutan hingga bermasam muka!kenape begitu ye?Tidakkah berbeza pendapat itu lumrah dalam kehidupan? Masing-masing ada hak untuk berkata tapi kenapa sampai nak gaduh2 nak menang? aduhhh..pelikkan?tapi taklah pelik sangat kan..manusia memang begitu nak menang diri sendiri...
Hmm..marah benar awak dengan saya arini,awak tak puasa ke?Ala.. relaxs la awak!bukan hal besar pun awak nak marah2 ni..cuma saya kata,'jangan bersangka buruk kat orang lain,tak baik..'tetiba wak melenting kat saya..dari kata yang tertulis kat sms awak terus kol saya. Ades.. aperla awak niii..!Puas hati awak marah2 kat saya?'Adoiiii..awak tak pernah nak berubah' bila saya kata camni awak lagi marah kat saya.Awak..awak...apahal gan awak ni hah?!..puncanya sikit jerr..tu pun nak pening2kan kepala nak naik darah.Nasib baik saya ni boleh control diri, penyabar,tak pandai nak tengking2 orang...kalau saya naik darah camne?Nak saya mati cepat?!! Bila saya kata cam tu awak marah lagi jugakkk..adoiii!!apa awak nak ni?
Semalam awak sms saya.Saya betul2 kepenatan dan tertidur.Bila bangun sahur saya tengok ada banyak sms bukan dari awak jerr..dari ramai kawan yg official n personal.Dah tu saya tengok ada 3 misskol dari awak than 2 misskol dari kawan saya Rashid.Kan saya dah kata saya dah tertidur, saya penat sangat..dah lah melayan 2 baby buah hati saya tu, nakalnya ntah2 aper2 budak2 tu!..dah tu malam tu lah pertama kali saya pergi terawih untuk ramadhan kali ini.Balik saya online kejap saja tepat kul 12midnite saya terus 'pengsan..'.Sepatut nya saya tak perlu jelas kan semua ini pada awak.Saya bukan 'buah hati' awak dan awak pun bukan orang yg teristimewa seperti dulu pada saya.Antara kita dah takde aper2 ,ok!Kan saya dah kata awak jangan buang masa tentang ini..kata saya muktamad.Kalau awak nak jadi kawan saya ok but please.... jangan nak kontrol2 kehidupan saya,jangan nak jeles2 gan saya dan jangan kalau boleh ambil tahu hal saya.Hah!!! tu yang awak naik angin!Pastu meleret-leret awak marah saya sebab nya awak kata saya back up kawan awak! adoiii pening la awak!!Betul aperr saya kata..'awak jangan main tuduh2 ntah2 kawan awak tu ada masalah dengan BF dia atau masalah di tempat keje ke tu sebab dia taknak cakap banyak gan awak..' tapi awak kata taklah! awak dah tanya dia ke?Awak kata awak tahu..kawan awak tak cakap banyak sebab kawan awak nak marah awak pasal awak tak kasi dia pinjam kereta.Alahh awak hal kecik jer tu..! Itu pun awak nak mengadu kat saya?hmm aper la awak nii..nak meraih perhatian atau simpati saya biarlah dengan laluan yang betul ..hmmm...
Awak,sanggup awak kata macam2 hanya kerana kes kecik ni?awak terus tuduh saya syok kat kawan awak tu sebab muka dia cam....(malas nak sebut).Awak kekadang buat saya rasa nak gelak,fed up pun ada, pakai tembak jer apa awak kata kat saya.Ader pikir perasaan saya?Dah lah awak saya penat nak layan awak dah.baik saya tumpukan keje saya dan hobi saya menulis kat blog 'barat merindu,timur mencinta' ni. hm..title ni pun jd isu kat awak..adoii! Awak sedar tak antara kita berdua dari dulu lagi berbeza pendapat?saya kata A awak kata B,saya kata putih awak kata hitam..tapi ada masa kita ok bila bab makan hahaha..! Tapikan awak bila saya baca buku2 agama atau buku phsycology kan,banyak yang tulis dan kata berbeza pendapat ini ada kebaikannya contohnya dalam kerjaya untuk mengubah kehidupan yang lebih baik.tapi awak ni lebih kepada bersangka buruk pada orang lain..pada saya lagi lah awak sangka macam2 sebab jeles awak tu yang keterlaluan tu..buat saya lemas tapi taklah lemah terus.Awak tak percaya saya atau orang lain sebab tu awak ada perasaan begitu.
Didalam agama kita pun ada kata,'menyangka buruk boleh menjurus pada dosa' tapi kita mesti tau bezakan menyangka buruk dengan sikap hati-hati.Agama kita pun suruh kita berhati-hati supaya kita tidak melakukan perkara yang boleh buat kita menyesal dikemudian hari atau kita tidak tertipu dengan mainan kehidupan ini,jangan sampai apa yang orang cakap awak percaya bulat2.Belajar dari pengalaman.Hmm saya bukan nak bersyarah atau beri ceramah free pada awak tapi awak fikirlah.Jangan kita rosakkan diri kita dengan hal2 yang sebegini.Pastu jangan awak nak angin satu badan sebab saya bagi pendapat saya.Sudahlah tu..awak penat saya nak layan kerenah awak ini.Saya kata camni awak kata camtu..abis tu nape cari n tanya pendapat saya lagi.Kawan baru awak tu lagi bijak dari saya tapi akhirnya awak cari saya gak lagi.Bila saya kata pada awak 'alhamdulillah'akhirnya awak tau saya ini boleh di buat kawan setelah awak kata saya macam2, hina saya ,kutuk saya hingga saya down dan kesedihan pastu awak tinggalkan saya begitu saja..Bila saya kata camtu awak kata saya ego,perasan.ok takpe2-its ok!Saya tahu apa yang saya buat,apa yang saya nak tapi awak..?saya tak pasti awak tau apa yg awak nak atau siapa yang awak cari.Bukan saya berburuk sangka pada awak tapi saya yakin saya tahu apa yang berlaku pada awak hingga awak cari saya semula dengan rasa tak bersalah awak tu!Maaflah awak, saya tahu siapa yang saya sayang..'aku lebih tahu..'cam lagu Mila hehe...saya tahu siapa yang boleh menghargai saya atau menghormati saya sebegaimana yang saya buat dan hormati mereka.
Sudahlah tu awak.jaga diri awak baik2.kalau awak rasa nak marah2 tak pernah ada rasa nak respek saya atau wak rasa awak jer betul,oklah.dari dulu lagi saya suruh awak cari jalan awak sendiri,Saya bahagia dengan dunia saya dan orang yang saya sayangi.Saya nak relax,nak bersendiri dan awak jangan menganggu saya lagi pleaseee......
Akhirkata dari saya,maafkan dengan kekasaran kata2 saya disini.Samada awak suka atau tidak saya tak peduli yang penting apa ada dalam hati saya dah keluarkan.Kad yang awak beri tempohari pada saya tak dapat saya nak komen apa sebab antara relation saya gan awak dah lama 'bernoktah..'dah tak perlu ada anniversay..takde perlu ada kata2 romantis disitu..awak lebih buat saya sesak nafas lagi ada.Jangan lagi cuba bertanya khabar pada saya yang dah awak tinggalkan.Bye,awak teruskan hidup awak dengan apa yang awak mahu tapi bukan dengan saya,ok?Bye bye awak n Take Care!
ikhlas dari BeLL
Hmm..marah benar awak dengan saya arini,awak tak puasa ke?Ala.. relaxs la awak!bukan hal besar pun awak nak marah2 ni..cuma saya kata,'jangan bersangka buruk kat orang lain,tak baik..'tetiba wak melenting kat saya..dari kata yang tertulis kat sms awak terus kol saya. Ades.. aperla awak niii..!Puas hati awak marah2 kat saya?'Adoiiii..awak tak pernah nak berubah' bila saya kata camni awak lagi marah kat saya.Awak..awak...apahal gan awak ni hah?!..puncanya sikit jerr..tu pun nak pening2kan kepala nak naik darah.Nasib baik saya ni boleh control diri, penyabar,tak pandai nak tengking2 orang...kalau saya naik darah camne?Nak saya mati cepat?!! Bila saya kata cam tu awak marah lagi jugakkk..adoiii!!apa awak nak ni?
Semalam awak sms saya.Saya betul2 kepenatan dan tertidur.Bila bangun sahur saya tengok ada banyak sms bukan dari awak jerr..dari ramai kawan yg official n personal.Dah tu saya tengok ada 3 misskol dari awak than 2 misskol dari kawan saya Rashid.Kan saya dah kata saya dah tertidur, saya penat sangat..dah lah melayan 2 baby buah hati saya tu, nakalnya ntah2 aper2 budak2 tu!..dah tu malam tu lah pertama kali saya pergi terawih untuk ramadhan kali ini.Balik saya online kejap saja tepat kul 12midnite saya terus 'pengsan..'.Sepatut nya saya tak perlu jelas kan semua ini pada awak.Saya bukan 'buah hati' awak dan awak pun bukan orang yg teristimewa seperti dulu pada saya.Antara kita dah takde aper2 ,ok!Kan saya dah kata awak jangan buang masa tentang ini..kata saya muktamad.Kalau awak nak jadi kawan saya ok but please.... jangan nak kontrol2 kehidupan saya,jangan nak jeles2 gan saya dan jangan kalau boleh ambil tahu hal saya.Hah!!! tu yang awak naik angin!Pastu meleret-leret awak marah saya sebab nya awak kata saya back up kawan awak! adoiii pening la awak!!Betul aperr saya kata..'awak jangan main tuduh2 ntah2 kawan awak tu ada masalah dengan BF dia atau masalah di tempat keje ke tu sebab dia taknak cakap banyak gan awak..' tapi awak kata taklah! awak dah tanya dia ke?Awak kata awak tahu..kawan awak tak cakap banyak sebab kawan awak nak marah awak pasal awak tak kasi dia pinjam kereta.Alahh awak hal kecik jer tu..! Itu pun awak nak mengadu kat saya?hmm aper la awak nii..nak meraih perhatian atau simpati saya biarlah dengan laluan yang betul ..hmmm...
Awak,sanggup awak kata macam2 hanya kerana kes kecik ni?awak terus tuduh saya syok kat kawan awak tu sebab muka dia cam....(malas nak sebut).Awak kekadang buat saya rasa nak gelak,fed up pun ada, pakai tembak jer apa awak kata kat saya.Ader pikir perasaan saya?Dah lah awak saya penat nak layan awak dah.baik saya tumpukan keje saya dan hobi saya menulis kat blog 'barat merindu,timur mencinta' ni. hm..title ni pun jd isu kat awak..adoii! Awak sedar tak antara kita berdua dari dulu lagi berbeza pendapat?saya kata A awak kata B,saya kata putih awak kata hitam..tapi ada masa kita ok bila bab makan hahaha..! Tapikan awak bila saya baca buku2 agama atau buku phsycology kan,banyak yang tulis dan kata berbeza pendapat ini ada kebaikannya contohnya dalam kerjaya untuk mengubah kehidupan yang lebih baik.tapi awak ni lebih kepada bersangka buruk pada orang lain..pada saya lagi lah awak sangka macam2 sebab jeles awak tu yang keterlaluan tu..buat saya lemas tapi taklah lemah terus.Awak tak percaya saya atau orang lain sebab tu awak ada perasaan begitu.
Didalam agama kita pun ada kata,'menyangka buruk boleh menjurus pada dosa' tapi kita mesti tau bezakan menyangka buruk dengan sikap hati-hati.Agama kita pun suruh kita berhati-hati supaya kita tidak melakukan perkara yang boleh buat kita menyesal dikemudian hari atau kita tidak tertipu dengan mainan kehidupan ini,jangan sampai apa yang orang cakap awak percaya bulat2.Belajar dari pengalaman.Hmm saya bukan nak bersyarah atau beri ceramah free pada awak tapi awak fikirlah.Jangan kita rosakkan diri kita dengan hal2 yang sebegini.Pastu jangan awak nak angin satu badan sebab saya bagi pendapat saya.Sudahlah tu..awak penat saya nak layan kerenah awak ini.Saya kata camni awak kata camtu..abis tu nape cari n tanya pendapat saya lagi.Kawan baru awak tu lagi bijak dari saya tapi akhirnya awak cari saya gak lagi.Bila saya kata pada awak 'alhamdulillah'akhirnya awak tau saya ini boleh di buat kawan setelah awak kata saya macam2, hina saya ,kutuk saya hingga saya down dan kesedihan pastu awak tinggalkan saya begitu saja..Bila saya kata camtu awak kata saya ego,perasan.ok takpe2-its ok!Saya tahu apa yang saya buat,apa yang saya nak tapi awak..?saya tak pasti awak tau apa yg awak nak atau siapa yang awak cari.Bukan saya berburuk sangka pada awak tapi saya yakin saya tahu apa yang berlaku pada awak hingga awak cari saya semula dengan rasa tak bersalah awak tu!Maaflah awak, saya tahu siapa yang saya sayang..'aku lebih tahu..'cam lagu Mila hehe...saya tahu siapa yang boleh menghargai saya atau menghormati saya sebegaimana yang saya buat dan hormati mereka.
Sudahlah tu awak.jaga diri awak baik2.kalau awak rasa nak marah2 tak pernah ada rasa nak respek saya atau wak rasa awak jer betul,oklah.dari dulu lagi saya suruh awak cari jalan awak sendiri,Saya bahagia dengan dunia saya dan orang yang saya sayangi.Saya nak relax,nak bersendiri dan awak jangan menganggu saya lagi pleaseee......
Akhirkata dari saya,maafkan dengan kekasaran kata2 saya disini.Samada awak suka atau tidak saya tak peduli yang penting apa ada dalam hati saya dah keluarkan.Kad yang awak beri tempohari pada saya tak dapat saya nak komen apa sebab antara relation saya gan awak dah lama 'bernoktah..'dah tak perlu ada anniversay..takde perlu ada kata2 romantis disitu..awak lebih buat saya sesak nafas lagi ada.Jangan lagi cuba bertanya khabar pada saya yang dah awak tinggalkan.Bye,awak teruskan hidup awak dengan apa yang awak mahu tapi bukan dengan saya,ok?Bye bye awak n Take Care!
ikhlas dari BeLL
*kau tahu aku bukan lawan utk mu..





No comments:
Post a Comment