Tahniah ibu.!tahniah bapak..!!haha ibu sape,bapak sape nii..?Ala kat mak tiri aku,Haiza Hamzah @ Cik Oja.Tadi aku masa aku buka puasa,baru nak telan kurma yang kedua biji- baru 2minit fon aku berbunyi..hmm ada sms masuk ni.Aku baca biar pun ada yg membebel kat aku sebab tak tumpu pada waktu berbuka.ahhh tak kisah lah!sms tu tertulis;
'Assalamualaikum,Oja dah selamat lahirkan baby girl pd 7hb sept.'
'Nama baby ~ Filza Humayraa '
Lepas abis berbuka n solat magrib aku terus telefon Cik Oja.Firstly,aku ucap tahniah dan kiss... chupp..chupp..kat dia.hahaha..Cik Oja memang hepi n bahagia..Sian yer kena operation kali ni. Adoii..!!sabar lah ibu...than dia kata dia dah baca apa yang aku tulis kat blog dlm 'Truly,madly, deeply' hahaha..dia memang ketawa berdekah-dekah baca apa yang aku tulis.Hmm ibu hepi yer? Rindu kan suasana dulu2 tapi takpelah semalam dah pergi dengan indah dan yang datang pasti lebih hebat kan,ibu?Insyaallah.Kim salamkat bapak tiri ku tu hehe..
Sape lagi yang dapat aku kongsi kebahgiaan n rasa hepi ni..mmm tentunya aku sms tuttttttttt.haha takleh tahu ni saper.Than aku sms 'Tokey Hotel' saper lagi kalau bukan serena Chau.Sedara bersama, lain mak lain bapak tapi berkongsi mak tiri bersama haha..TuL kan Ser?Kita dah ada dua adik tiri la....!
Cik Oja dah dapat baby girl,7hb aritu.U sehat?, Aku sms Serena.
Tak lama sms aku di balas olehSerena @ Tokey hotel, 'Oh ye ker?Hepi la dia.Sy ok je.tangan msh lemah.sok kene gi spital utk pasang besi lak....'
Ishh.. biar betul dia ni,aku pun balas 'besi lak?!!cam bionic woman la pulak u ni..'
Yang aku nak gelak Serena kata dia leh jadi robocop hahaha..kelakar sguh dia ni!hahaha....Sorii Ser bukan gelakkan u..!nak ketawa jer hehehe...Apapun aku nak ucapkan thanks pada Serena yg katanya hari2 ke blog 'Barat merindu,Timur mencinta ' ni...Cerita di TJR mengusik hatikan Ser?!!Ser kata kalau aku tak bagitau yg aku citer kisah dia kat sini pun dia tau sebab hari2 di ke blog ini.Tima kasih..tima kasih..!Pada Ser@Tokey Hotel ni..take care ya,jangan lasak2 sangat,sekarang kan terpaksa pakai driver,takleh drive.Kim salam kat 'sayang' awak tu yer!Juga pada kawan2 yg lain yang hari2 sudi ke sini .Menulis ni bukan syok sendiri tapi suatu kepuasan.Betul tak mell?Yang suka sangat kat puisi disini tu.. gadis melayu,mawar cinta, wanda,hati mati,suku sakat aku,korang memang best ari2 jenguk sini Tima kasih tak terhingga dari Mell n aku.Dan pada lovely yang kalau dia down mesti mai sini cari ketenangan utk up (kata dialah) tima kasih lah walaupun ader yg kata aku jiwang..
Pada Mell,bila nak menulis ni U? i pun rindu gile kat puisi u Mell.mm pada u pun samalah hehe..mana ilang puteriku,di bawa lari Raja bersiong ker..?
'Assalamualaikum,Oja dah selamat lahirkan baby girl pd 7hb sept.'
'Nama baby ~ Filza Humayraa '
Lepas abis berbuka n solat magrib aku terus telefon Cik Oja.Firstly,aku ucap tahniah dan kiss... chupp..chupp..kat dia.hahaha..Cik Oja memang hepi n bahagia..Sian yer kena operation kali ni. Adoii..!!sabar lah ibu...than dia kata dia dah baca apa yang aku tulis kat blog dlm 'Truly,madly, deeply' hahaha..dia memang ketawa berdekah-dekah baca apa yang aku tulis.Hmm ibu hepi yer? Rindu kan suasana dulu2 tapi takpelah semalam dah pergi dengan indah dan yang datang pasti lebih hebat kan,ibu?Insyaallah.Kim salamkat bapak tiri ku tu hehe..
Sape lagi yang dapat aku kongsi kebahgiaan n rasa hepi ni..mmm tentunya aku sms tuttttttttt.haha takleh tahu ni saper.Than aku sms 'Tokey Hotel' saper lagi kalau bukan serena Chau.Sedara bersama, lain mak lain bapak tapi berkongsi mak tiri bersama haha..TuL kan Ser?Kita dah ada dua adik tiri la....!
Cik Oja dah dapat baby girl,7hb aritu.U sehat?, Aku sms Serena.
Tak lama sms aku di balas olehSerena @ Tokey hotel, 'Oh ye ker?Hepi la dia.Sy ok je.tangan msh lemah.sok kene gi spital utk pasang besi lak....'
Ishh.. biar betul dia ni,aku pun balas 'besi lak?!!cam bionic woman la pulak u ni..'
Yang aku nak gelak Serena kata dia leh jadi robocop hahaha..kelakar sguh dia ni!hahaha....Sorii Ser bukan gelakkan u..!nak ketawa jer hehehe...Apapun aku nak ucapkan thanks pada Serena yg katanya hari2 ke blog 'Barat merindu,Timur mencinta ' ni...Cerita di TJR mengusik hatikan Ser?!!Ser kata kalau aku tak bagitau yg aku citer kisah dia kat sini pun dia tau sebab hari2 di ke blog ini.Tima kasih..tima kasih..!Pada Ser@Tokey Hotel ni..take care ya,jangan lasak2 sangat,sekarang kan terpaksa pakai driver,takleh drive.Kim salam kat 'sayang' awak tu yer!Juga pada kawan2 yg lain yang hari2 sudi ke sini .Menulis ni bukan syok sendiri tapi suatu kepuasan.Betul tak mell?Yang suka sangat kat puisi disini tu.. gadis melayu,mawar cinta, wanda,hati mati,suku sakat aku,korang memang best ari2 jenguk sini Tima kasih tak terhingga dari Mell n aku.Dan pada lovely yang kalau dia down mesti mai sini cari ketenangan utk up (kata dialah) tima kasih lah walaupun ader yg kata aku jiwang..
Pada Mell,bila nak menulis ni U? i pun rindu gile kat puisi u Mell.mm pada u pun samalah hehe..mana ilang puteriku,di bawa lari Raja bersiong ker..?
Aku cinta pada Mu....
pada kalian penyeri hatiku
Aku rindu pada masa lalu
Indah bawa bahagia selalu
buat aku senyum selalu..
sehingga kini dan bila-bila
kenang aku dlm doamu...
dan jangan pernah ada jemu
pada
'barat merindu,timur mencinta..'
pada kalian penyeri hatiku
Aku rindu pada masa lalu
Indah bawa bahagia selalu
buat aku senyum selalu..
sehingga kini dan bila-bila
kenang aku dlm doamu...
dan jangan pernah ada jemu
pada
'barat merindu,timur mencinta..'
Ikhlas dari BeLL.
*bila ada rindu.. jgn biar jd sepi..
*bila ada rindu.. jgn biar jd sepi..





2 comments:
wahh bell..akhirnya u jd kakak tiri yer..tahniah!!!
u jgn buli adik tiri u tu..tapi kalo u yg kene buli i suka jer hahaha...
Tima kaceh gadis melayu,haha suker ye i kene buli..!camne nak buli diorg, mak tiri nyer garang!!pak tiri lum tau haha..
-BeLL-
Post a Comment