Tuesday, September 16, 2008

NiCkNaMe...?!!!

Bismillahirahmanirahim

Suker pada gelaran or nickname..?ni aku ada list,haha biar aku yang mula..

Nama Dalam IC ~ Hasmy Zurina Shaari(Asal HasMy= Haji Shamsuddin B Mohd Yakin: Tok+ Moyang / Zurina= nama bestfren arwah kakak .supaya kakak x gaduh gan bapak so dua nama di combined -alkisahnyerrr..aku?im so proud la!).
Nickname masa sekolah~ Menthol (pgilan dr senior sb aku suke makan gula2 mentos)
Masa kerja ~ Belalang ( sebab selalu nampak belalang than kaki aku pnjg cam tu arr..)
Gelaran kekawan ~ Bell (singkatan dari belalang,kwn aku kata payah pgil pnjang sgt)
Gelaran Kedua ~ BeeGo ( Asal nya Beehun Goreng,kwn yg letak huhu..)
Panggilan dlm family ~ Mk njang ( sebab tinggi n kurus..kaki panjang)
*Ada sorang tu panggil aku 'ting tong..' adoii sb aku x penah serius,dia kata!!huhuh...

Ader lagi nickname?!! ader tapi rahsia hhehe.seronok ke ada gelaran ni? haha ntah but kalau selalu guna nick name org akan tanya apa nama sebenar? Samada Mell ada nickname abah gan mak dia pgil manja ke, nanti kita tanya dia..tapi Mell tu aku kenal as julieads .Kenalan menggunakan nickname itu..rasa2 nya mesti aderr..takpe kita tunggu nanti jawapan dari Mell.
Ni..nickname org2 yg terdekat gan aku,yg aku tahu..nama benar n gelaran sesedap rasa..hehe..


kakak aku nama sbenar ~ Hayaton .
NickName~ Abok ( arwah bapak kata sb ms kecik dia debab sgt,timang2 bapak cakap..'bok..bok..'hahaha...)

Adik aku nama sbenar ~ Hailly
NickName ~ mak Bali (sebab sukekan limau bali hahaha...)

Mummy
nama sbenar ~ Norma ( Masa kat ITM zaman dulu kwn2 pgil Normi)
nick name ~ Noi ( ni nama siam sebetulnya haha)
*ada keistimewaan dari cucu ke kaum kerabat, anak2 semua panggil mummy.camtu gak papa..

Anak2 buah aku Nama sbenar ~ Irwan Syah nickname ~ batak ( pgilan kwn2 di MCKK)
Nama sbenar ~ Mohd Huzair.nickname~ pak tam (sebab dia hitam/gelap. adoiiiii...sian)
Nama sbenar
~ Mohd Shafiq Aiman
.nickname ~ Ben ( mase kecik2 kalau gaduh,sepupu2 yg lain gelar dia 'bengkok n benjol'nakal nyerr)

Cucu sedara.
nama sbenar ~ Mohd Affie. panggil 'Api..' (haha..nak dekat la tuu..)
nama sbenar ~ Mohd Haris panggil 'A Ehh ' (mak dia pelat kut..)
nama sbenar
~ imran panggil 'Sin Chan' (bapak dia yg panggil haha..)


Kawan2 aku
Nama sbenar ~ Imelda.Nickname ~ lelek ( tak tau apa makna nyer)
Nama sbenar
~ Bahri said.Nickname ~ brush (haha..sian kau)

Nama sbenar ~ Norizan. Nickname ~ anjang ( bekas athlit kelate,kaki panjang cam aku)
Nama sbenar ~ Dahlia Amani Naim ~Nickname ~ Don (aku yg gelar sebab nama dia pnjang-kekal hga kini)
Nama sbenar ~ Fadzil faisal.Nickname ~ Ikan (sebab suka mancing ikan..hahaha)
Nama sbenar
~ Mohd Faiz.Nickname ~ Tokey kedai ( sebab nak jd tokey..)

Nama sbenar ~ Mohd Nourdin.Nickname ~ Ulam Raja (sebab suke ulam)
Nama sbenar ~ Suhaila.nickname ~ Chot ~ ( Parents dia pgil chot...)

Ader lagi ramai hahaha...ni je yang tengah ingat...pada yang ada nickname /gelaran tu..
memang fun!!Pada semua nama-nama tersenarai kat sini u all mmg special la..

Dari Bell
*Ding dong..bukan ting tong..

No comments: