Maafkan aku bila kumenjadi bisu pada dirimu
biarpun dihatiku berbunga kerinduan
senyumanmu tak pernah aku lupa
ada bahagia waktu kita bersama
berjauhan denganmu adalah dugaan
siksanya hanya Tuhan yang tahu
apalagi bila kau tiada..
engkau kekasih hati..
ada bahagia bila kita bersama
tapi kini ada batas antara kita
mungkin aku bukan yg terbaik untukmu..
Sesungguhnya Hanya Tuhan yang tahu
bagaimana pedih melepaskan mu
Dan sesungguhnya Tuhan pun tahu
bagaimana sayangnya aku padamu
lalu ku korban cintaku
hanya untuk memenuhi rasamu
mungkin dia yang terbaik
pada mereka yang kau sayang
Dan aku disini dengan langkah baru
coba menangkis sendu dan pilu
dan hanya Tuhan yang tahu
apa yang ku mahu........
~ * ~
senyumanmu tak pernah aku lupa
ada bahagia waktu kita bersama
berjauhan denganmu adalah dugaan
siksanya hanya Tuhan yang tahu
apalagi bila kau tiada..
engkau kekasih hati..
ada bahagia bila kita bersama
tapi kini ada batas antara kita
mungkin aku bukan yg terbaik untukmu..
Sesungguhnya Hanya Tuhan yang tahu
bagaimana pedih melepaskan mu
Dan sesungguhnya Tuhan pun tahu
bagaimana sayangnya aku padamu
lalu ku korban cintaku
hanya untuk memenuhi rasamu
mungkin dia yang terbaik
pada mereka yang kau sayang
Dan aku disini dengan langkah baru
coba menangkis sendu dan pilu
dan hanya Tuhan yang tahu
apa yang ku mahu........
~ * ~
...Kurawat luka yg terpendam kesannya masih berdarah~ nak kutangiskan tiada erti~yang telah terjadi padaku pasrah aku terima~ Kau hujankan kehinaan aku renjis kesabaran~ aku curah pertanyaan adakah bahagia nanti akan menyingkir hiba~ dlm ribut ada hingar dalam tenang ada sabar~ Dalam tangisan bersendirian berkemungkinan kah bahagia nanti menyusul tiba...
BeLL
HIDUP BIAR BERBAKTI WALAU TAK DIPUJI





3 comments:
wallawei.... superp seh!! U r born to be a writer.. Keep it up!! seyes..nk kasi tau kengkawan..
lupa nak tanya... poem tu mcm ada kuasa psikik.. hmm.. slain jd writer.. you can be ahlli nujum as well lah!!! huhuhuhuhu... so precise.. :p
weii..i kan ahli nujum pak belalang huhu...tp i taknak ayam golek,i nak ayam KFC hahaha...
Ala jgn la puji2,sesape pn ada bakat cuma kena di asah jerrr..Hanya Tuhan yang tahu camne 'pilus' manghasilkan 'Hanya Tuhan yg tahu..'
Tk Cr
-BeLL-
Post a Comment