Inikah dugaan yang ku terima..mencintai sepenuh jiwa..untuk bersamamu.. kesabaran membakar fikiran..rinduku embunan bila resah..cinta mu berbunga..................
Bangunlah teman, hari ini kau perlu sedar,hari ini belum dapat menjanjikan apa2 padamu , walaupun esok..... kalau kau tidak gagah tidak berani menghadapi esok yang datang..Ya kau mesti bangun dari semua ini...aku tidak mahu lihat kau rebah membawa resah..Kau perlu bicara pada hati,apa perlunya kau pada org lain? Perlukah kau terus menjadi lilin untuk orang lain ?Ya..biarlah begitu andai kau ikhlas..Kini kau perlu belajar tentang hidup.hidup mesti ada kemahuan dan bertujuan...biarkan setia yang kau korban itu menjadi satu cerita,menjadi satu pengajaran dan teladan buatmu mungkin teman2mu.
...**...
enggan berterusan dlm penasaran..dlm kegelapan ku tercari ..enggan ku menanti dlm penyiksaan..kini cintaku masih gelisah..enggan dipersia...
Hari itu aku ketemu Dia..dalam keresahannya , berwajahkan suram di bening airmata di kelopak matanya.Jelas kelukaan dihatinya begitu menyiksa jiwanya."I tak mahu hidup lagi..hidup ini begitu menyiksakan..sakit u sakit..."Itu yang dengar darinya..aku saat itu hanya mendengar apa yang diluahkan..memang ada rasa kasihan dan simpati padanya.
"U..kenapa dia buat begitu pada I..mana kurang nya I..? Aku pula dipersoalkan.
"Hmm..u inilah kehidupan,u kena terima kenyataan..slowly k.."Jawab aku cuba coolkan Dia.Wah..mudahkan aku berkata sedang hati aku sendiri berkeceramuk dengan cerita sendiri.Tapi..aku tau Dia need fren to talk so aku layan..layan dengan ikhlas bukan main2,k.
Entah berapa kali Dia mengesatkan airmata,berapa kali dia merengus..akhirnya melahirkan sebak dan sendunya.Mata dikeliling berdekatan aku mula memerhati.. Pastinya mereka2 ini mula menyibuk dlm hati.. 'apa kes budak ni..?'masing2 nak tau.Aku buat dunno sebab aku ingin memberi perhatian pada Dia.Aku hulurkan tisu dari poket jaket aku..
"Thanks Bell,im sorryy.."luah Dia dalamsendu.
"Cool Beb,Relaxs ok..."aku memujuk.Terror ke aku bab memujuk ni...?huhuhu..(Test power..hahaha..!!)
Aku tak dapatcerita banyak tentang kes Dia ini.Mungkin aku akan buat satu cerita tentang Dia dalam Title yang lain.Cuma aku boleh katakan inilah kisah Cinta Terluka tentang Dia.Dan aku bukan 'fire stone or watever stone..' yang jahat membakar hati orang yang berduka.Aku telah mendamaikan Dia dengan air sejuk, air Cooler...Cap Badak!!huh...
Stop dulu..to be continue..
BeLL
Hari ini kuluangkan waktu menulis buat teman2 yang merindui membaca cerita aku..aku tak bisa janjikan apa2.Bila aku bgtau Haniz LAC 'otak i beku nak menulis.' haha.. dia balas kat aku..'Tulah sape suh u bertapa lama sgt kat khutub selatan Bell..'.Dia wat aku senyum lak..huhu...




No comments:
Post a Comment