Tuesday, May 19, 2009

Barat Merindu..Timur Mencinta..

Bismillahirahmanirahim

Masihkah 'Barat merindu..'setelah 5 bulan berada di bumi bertuah ini?atau masih kah 'Timur mencinta' pada alunan-alunan,bait2 puisi yang telah lama ditinggalkan ini.Pokoknya buat si Timur dan si barat cinta mereka pada dunia penulisan,pada puisi dan seni ini tak pernah padam cuma masa yang cuba dicuri untuk meneruskan bidang yang dicinta.

Berbalik pada si barat, rindunya pada tanahair,pada keluarga, pada makanan2 di Msia ini mungkin udah terubat tapi...samada rindu pada sibuah hatinya terubat itu 'no komen' hahaha.Bila aku tanya kat Mell, 'BF you sihat..?' Mell pasti membalas, 'i ada bf ke?huhu..'.Aduhhh..hanya Mell je tau tu!Tapi pada Mell memang aku ada rasa bersalah kerana hingga kini tak bersua muka tapi...aku bangga kerana hingga saat ini tika ini antara aku dan Mell masih ada menggunakan 'talian hayat' hahaha...
Untuk Mellisa Akmar,terima kasih untuk itu..!Walau pun Mell ada merungut yang aku tak pernah sekalipun menjenguknya kat Kolej atau nak menghantar apa2 ke sana..hehe..
tapi aku masih menghargai insan bernama Mellisa ini yang begitu setia dengan kerenah aku dan aku sendiri bgitu berharap aku akan bertemu Mell dalam suasana yang aku benar2 bersedia..hahaha yang pasti ada SWIFT..hehe gurau je!

Untuk Mell,aku doakan semuga dia sentiasa berjaya dalam hidup ini,sejahtera dan tabah melalui kehidupan ini.Biarpun beza usia aku dengan Mell terlalu jauh tapi itulah keistimewaanya.Thanks to Mellisa si 'barat yang merindu'biarpun mungkin bukan rindu kat aku tapi biarlah rindu untuk menulis hasil karyamu tidak dipadamkan.Dan sebenar penghujung may adalah genap setahun aku mengenali Mell di maya ini.Untuk yang masih lagi bertanya pada aku..'sape Mell tu..?' jawapannya semua ada di blog kami ini.yang pasti antara 'Barat dan Timur' ni bersih dari skandal mahupun kekasih gelap atau terang-terangan huhu..(Mell, tak tahulah samada u akan gelak atau kerut dahi baca kenyataan ini...)Bg yang suke gossip tu..go on lah!Kenyataannya 'Mell n Bell' akan terus bersama disini di laman ini.Chayo..chayo..Gambatte!!

BeLL


***--------------***


"Kalau u rajin, u jenguk2 la blog" Arahan via sms dari Bell petang tu mengejutkan sleeping beautyku. Bell selalu ganggu aku tido...bukan sekali dua, tapi memang selalu sgt. dan seperti biase, aku diam je. hehe, ignorance yang sedikit kejam.. sebenar2 alam, aku sentiasa ke blog ni, cuma tak slalu meninggalkan kesan je. tgh2 tahun nie, bz.. tapi seperti biasa jgk, bell tak ske kalau aku gunekan alasan bz.. tp sebenarnye, dier pun bz.. anyway, thanx to her sbb mengingatkan aku pada responsibility aku sebagai penulis d blog nie.. hehehe...

BARAT MERINDU??? memang betul ape yg bell ckp..da 5 bulan aku balik dan semua rindu aku da terubat..mama ckp, pasni jgn pergi mana2 da. dok je kt malaysia ni.. sumer ader (memang semua ader, tapi ma, bf hensem mana ader kt malaysia ni)..anyway, i mmg takde bF la bell (open statement tanpa ada apa2 maksud tersirat). SUMp**h! takde bf... ;p so, mane ader rindu2 kt bf nie...teringat lagi time sampai klia tat morning.. bende first yg aku makan adalah badak berendam.. haaaahaha..i dunno y i was so nak makan bende tu.. so, alih2 ma bwk g kedai kt area2 sepang.. n i ate most of the kueh kt kedai tu.. so,kire tu first session aku dlm misi membalas dendam untuk makan... nyummieee! n guess wut, i din even care people ckp i chubby..yg penting i makan semua benda yg i nak.. ;p

then, wut else eh? went bec to kampongs..satu kt taiping, satu lg kat rombau, n9.. jumpe sepupu sepapat sumer... takde mende yg aku dpt selain kritikan pedas---apsal da makin gemuk nieee??? alamaks!!! pantang tol la kene tanye camni.. ne de gemuks! tak best r kene camni..ingatkan balik dpt duit raye 2tahun ke hadiah besday tertunggak 2 tahun ke...ni tak,pertanyaan tak berasas tu jgk yg aku dpt.. bukan dari sorg 2 je..tapi 3 org! isk3... ;p xmo balik kampongs ar camni...

MeLL



BEll- Mell,jgn peduli apa yang org lain kata,yg penting u sehat,hepi n tenang selalu.
'Selamat hari Guru Ms Mellisa'.

No comments: